teknik

i fredags på spårvagnen påväg hem från lea satt det en man bakom mig på spårvagnen som pratade väldigt ljudligt med samma dialekt som mullemekk(??) om att allt bara blivit sämre sen internet och mobiler blev populärt.
det var minsann bättre förr!
tydligen vet inte ungdomarna hur man roar sig längre, det roligaste ungdomarna vet är att dricka öl och ladda ner filmer.
han beklagade sig även om att det enda hans bror och hans brors fru gjorde var att spela tv-spel.
hans bror jobbade tydligen med datorer också. ojoj.
kompisen inflikade att huvudsaken är väl att man är lycklig med det man gör?
DOM ÄR INTE LYCKLIGA MED DET! och jag är inte lycklig med det!!!
hans liv hade bara blivit sämre sen han skaffat en mobil.
det är inte samma kvalitet att prata i telefon med någon som att träffas och umgås på riktigt.
och nu har dom till och med mobiler i albanien och andra dåliga ställen!

det roligaste var att han inte ens var speciellt gammal men ändå pratade om att det var sååååå mycket bättre förr.

ajajaj flummigt inlägg men jag är trött och har precis skrivit ett kulturhistoria-arbete och kan inte formulera mig hihi
/malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0