Anger management

en sann historia:

Nu för tiden är jag en mycket upptagen affärskvinna. I skolan genomförs för tillfället det årliga EU-rollspelet. Jag, katt_linnea och ellen_tehkissemisse representerar deutschland. överstatlighet, flyktingkvoter och europeisk gemenskap är nyckelorden för dagarna. men kära läsare, ibland kan det bli hårt. arbetstimmarna är långa. när man kommer hem har ungarna lagt sig och frun ger en dåligt samvete och påstår att man är en dålig man. väl på rollspelet är man trött och lunchen är inte var den en gång varit. när sedan lettland dissar resolutionen är det lätt att man blir arg.mycket arg.

"vad ska vi göra?" frågade meine deutsche freudinen och jag varandra. vad ska vi göra när finland är otydliga med den andra att-satsen och när frankrike begär fem minuters informella förhandlingar ännu en gång? i slet oss i håret. vi kunde inte finns någon lösning. chokladbollarna var sedan länge slut och desperationen var total. "vi skickar in en sådan där fråga till 118 118!" föreslår ellen. nja, kanske inte den bästa idén... "Kan vi inte ringa vår förbundskansler, den gudomliga angela merkel?" undrar linnea. "angela merkel är visserligen otroligt intelligent" svarar jag, "men hon är nog för upptagen, hon är ju faktiskt ledare för europas största land". "jo visserligen" svarar linnea. vi funderar ett tag till. sedan kommer jag på det! "vi får helt enkelt agera som tysklands förre förbundskansler helmut kohl hade gjort i denna situationen."


göran persson berättar vidare från den gången han var på eu-toppmöte 1998 med kohl för ett antal år sedan:

"då kommer Kohl in i rummet. men då är Khol alldeles, ohyggligt upprörd. och när han kommer in i rummet så skriker han: 'här se ni apan i europa! jag vill inte vara apan i europa. den som alla skrattar åt.' [...] och så sätter han sig och så börjar han att ge sig på att äta smör. han äter kopiöst med smör. först en assiett och jag kan tänka mig att det är tio sådana där smörklickar, tio gram styck som han konsumerar snabbt. sen tar han in en till. också den går åt. och så går han ner på nåt sätt i varv"

vilken kille alltså. det är i sådana här tillfällen jag är stolt över att vara tysk!


smör byggde denna kropp!



slutsats: imorgon langar vi smör. can't touch this nananana


/johannsi

Kommentarer
Postat av: C

Hahaha grym sammanfattning!

2010-03-23 @ 21:58:10
URL: http://prettyvisitors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0