i berlin finns allt man nånsin vill ha, snälla säg nånting som håller mig kvar

Igår drömde jag en mardröm om att jag hade massa ägg som blev små gula kycklingar när jag kläckte dem... Problemet var bara att varje kyckling jag kläckte dog till slut. Några sprang bort, någon tappade jag i havet och en annan blev psykiskt störd och hoppade självmant från en brygga. den kycklingen som begick självmord var faktiskt i form av en hundvalp, jag försökte lära hundvalpskycklingen att sitta men den vägrade så jag tryckte ner den mot marken så att den inte kunde ställa sig upp. jag höll ner den så länge att den hade växt fast i sittande form. Ångesten var total över att alla döda kycklingar att jag sprang från bryggan där de två senaste kycklingarna mist sitt liv till Malins Svenssons famn i studiehallen i skolan. Drömmen slutade med att jag tog upp mitt halvfulla paket med ägg och kom ihåg "men just det, jag är ju vegan, jag behöver ju inte kläcka ägg". Nöjd med slutsatsen lade jag undan paketet och kom över hur många kycklingar indirekt och ibland direkt dödat. Störd dröm.


/episka johanna


Kommentarer
Postat av: Ellen

Oerhört tokigt, älskar att meningen med drömmen var att säga till dig att du är en bättre människa som vegan. Kul och fint, kommer till skolan imorgon? Ja!

2010-02-10 @ 14:07:58
Postat av: johanna

ellen:abstinensen efter dig är total, jag hoppas att vi ses imorgon. jag har svinkoppor igen, det är det som håller mig hemma tvärr...

2010-02-10 @ 14:51:35
Postat av: Ellen

Ah, bekräftelsen värmer. Ånej! Ring anticimex eller ät en avokado! Jag saknar dig mer än vad Keats saknade sin bright star i Rom. Det är stort.

2010-02-10 @ 15:28:30
Postat av: Linnea

linnea saknar också!!!!!!!!!!!!!!!

När jag var liten trodde jag att anticimex hette antiklimax <3

2010-02-10 @ 19:16:40
URL: http://linneahmkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0