göteborg vs stockholm

i helgen var jag i stockholm för att gå på amnestys aktivistseminarium. det var helt okej kul.

förutom amnesty har jag även lagt ner otroligt mycket arbete på att forska på den ultimata frågan; vilken stad är bäst - göteborg eller stockholm? aldrig tidigare har det gjorts en mer omfattande studie.

vad jag kom fram till:

centrum: (området kring centralsationen valde jag att fokusera på)
göteborg: helt ok fint. dock är nordstan förjävligt.
stockholm: jättegrått och fula byggnader. jobbig centralstation?

lokaltrafiken:
göteborg: helt ok. däremot konstigt biljettsystem nu för tiden. för det mesta är det rätt fräscht.
stockholm: skabbiga busskurer som man får röka i. okej? nej tror inte det. dessutom mindre bussar och illaluktande tunnelbana.  </3

dialekten:
göteborg: fint
stockholm: fult (är asobjektiv)

sevärdigheter:
stockholm: blondinbella
göteborg: typ paddanbåten? (älskar baddanbåten <3)

beyond retro:

göteborg: bryr mig inte så mycket?
stockholm: större butik än i göteborg. men sedan kom vi (=forskarlaget) på att vi inte handlar i beyond retro eftersom det är överskattat och dyrt. begagnat ska ju vara billigt?

blåbären:
göteborg: jättegoda och fina <3
stockholm: de ser ut som våra blåbär (både i färg och konsistens) men smakar inte så????? blev fett besviken när jag åt dem. förövrigt blev man helt blå om läpparna, tungan och tänderna av att äta dem... cp-blåbär. ska aldrig mer äta stockholmska blåbär.

slutsats: (även den jätteobjektiv)
göteborg är bäst.

/johanna

Kommentarer
Postat av: Caroline.

Alltid lika objektiv! Älskar't.

2009-09-14 @ 17:17:25
URL: http://prettohoror.blogg.se/
Postat av: Linnea

Linnea gillar't (y)

2009-09-14 @ 20:25:52
URL: http://linneahmkarlsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det här gillar vi haha:P

2009-09-20 @ 22:58:18
URL: http://aprilsolen.blogspot.com
Postat av: Zloty

Paddan mmm <3

2009-09-23 @ 19:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0