the sound of silence

gårdagskvällen spenderades med lea. det förtärdes friterad mat och i ett lyckligt tillstånd låg vi sedan på golvet i min bror rum och konverserade. det var fint.


saker som snurrar runt i mitt huvudet:

- hur mycket jag önskar att jag inte firade jul. värdelös tradition.

- att jag mitt i julklappsshoppande kom på att jag måste ha en tomatröd basker. nu. dagdrömandes satt jag sedan på spårvagnen och fantiserade om att jag skulle bära den varje dag. och jag blev om möjligt ännu saligare när jag i min huvud bestämde mig för slänga ut mina stickade bohem-helvets-mössor som mamma köpt åt mig på primark efter jag inhandlar min nya röda basker. besvikelsen var enorm när jag sedan anlände till emmaus och jag märkte att det visserligen fanns tre tomatröda baskrar i butiken men de alla vara i fel storlek.

- min ipod är borta. jag hade den senaste i torsdags när jag diskade. sedan dess är den spårlöst försvunnen. jag har vänt in och ut på hela lägenheten. vart är den? har min lillebror sålt den för att köpa godis? har min storebror sålt den för att finansiera sitt nikotinberoende? har pappa sålt den för att köpa sushi? om ja, får jag smaka på sushin?

/johanna

Kommentarer
Postat av: malin

antagligen har de försvunna tomtarna tagit den med sig?

2009-12-22 @ 15:31:59
URL: http://prettohoror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0