jag är avokadoflickan

hej bloggen

de senaste dagarna har jag:

-läst böcker. denna veckan har jag börjat på första delen ur "på spaning efter den tid som flytt" och tröttnat... bara 400 sidor kvar!!! parallellt med den läser jag även en bok om palestina-konflikten och en novellsamling av olika nobelpristagare.... Som ni märker kära bloggläsare är jag på väg att bli en mycket bildad kvinna.

-spelat alldeles för mycket bitch. det har gått så långt att jag kan se de färgglada bubblorna när jag sluter mina ögon, framför mig ser jag hur min fantasi spräcker bubblorna i rasande fart och hur jag sedan går vidare till nästa nivå. det har till och med gått så långt att jag drömt om spelet på natten. jag måste sluta men jag kan inte.

-ägnat alldeles för mycket tid vid datorn i allmänhet. när någon av mina prettohoror loggar in på msn kan jag helt enkelt inte slita mig från dem. msn lär bli min död. men vilken fin död det lär bli!

-ätit avokadomackor. jag är ju avokadoflickan. som av en tillfällighet ska jag snart mumsa i mig en. (en avokadomacka alltså, inte äta en avokadoflicka!)

-fortfarande inte hittat min ipod, vart kan den vara? snart börjar jag skolan och då behöver jag min waster. (den heter waster, döpt efter the libertines låt "what a waster" under min libertines-period)

-sett på film och förundrats över de skruvade könsrollerna i love story och the graduate. hatade de båda filmerna med hela mitt hjärta. om jag hade känt oliver barrett eller ben braddock i verkliga livet hade jag kastat böcker i huvudet på dem. (lea, du vet nog vilka böcker jag skulle kastat!) egentligen kanske det inte handlade om skruvade könsroller, kanske grundar sig mitt hat sig i att de manliga huvudrollerna är helt utveklingsstörda. det ligger ju i sin egen logik att en tjej inte skulle ta tillbaka en kille hon dejtat en gång som dels på den första dejten tog henne till en strippklubb och sist men inte minst legat med hennes mamma? dock har inte hela lovet ägnats åt dåliga filmer. en av de bättre jag sett under ledigheten är clockwork orange. älskar den!

-fått frågan "går du ut varje helg"? ja??? dekadens och dans är att leva! (om jag inte går ut så sitter jag hemma och spelar bitch och vi har ju nyss dragit slutsatsen att det är det mest destruktiva man kan syssla med en fredagkväll)


/johannanannanananannanannannananananananana

Kommentarer
Postat av: A.G

plankton

2009-12-30 @ 15:25:52
Postat av: Ellen

Jag visste inte att den hette waster! Åh, den måste väll dyka upp snart..?

2009-12-30 @ 17:30:24
Postat av: julia

åh jag vet hur det känns! bitch är ett hemskt spel, när man en gång börjat går det inte att sluta. Det är som om onda krafter drar en till spelet och tvingar en att spela och spela och spela tills man till slut är helt yr i huvudet av alla färger och bollexplosioner.

2010-01-01 @ 18:03:55
URL: http://blaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0