Vad blir det för mat idag?

Idag har jag spenderat dagen till att äta mig fet. Dock blev plånboken lite tunnare.
Satt på Café Husaren med mina gamla men kära klasskompisar, där slank det ner en och annan grekisk sallad med pasta och vitlök/örterdressing.
Efter det blev det efterrätt (klart man kan ha efterrätt efter lunch), beställde då en gudomligt god chokladcheesecake (det stod mellan den och lyxkladdkakan som består av 98%choklad, typ) med grädde och hallon. Nom nom. Till detta en coca cola.
Senare i stan drack jag en halv liter Fanta Lemon (jättegod, faktiskt, i måttliga mängder).

Eftersom jag är något av en mästerkock, så tillagade jag en fantastiskt fettsnål och utsökt potatis och löksoppa (i brist på purjolök, men lika gott var det!), med en touch av skivad morot och en gnutta granulerad vitlök, garnerad med två basilikablad. Serverad med två faluknäckemackor med smör och goudaost! Ohh, så delikat!

Yep, ville bara att ni skulle veta vad jag har mölat idag.
/ Caroline

Kommentarer
Postat av: johanna

chåckchey92

2009-08-26 @ 09:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0